Aktualności
FAQ
Edukacja
Kontakt
Odbiór
odpadów
Segregacja
odpadów
Zasady
opłat
Deklaracje
i formularze
Nieruchomości
niezamieszkałe
PSZOK
Akty
prawne
RODO
Wyszukaj
dostępność
Obowiązki właściciela nieruchomości niezamieszkałej
Odpady Lubin
Nieruchomości niezamieszkałe
Obowiązki właściciela nieruchomości niezamieszkałej
Obowiązek zawarcia umowy z firmą wpisaną do odpowiedniego rejestru, która zagwarantuje odbieranie odpadów zmieszanych, szkła, papieru, tworzyw i bioodpadów.
Obowiązek okazywania przez właścicieli nieruchomości umów zawartych na odbieranie odpadów oraz doręczenie do siedziby spółki lub przesłanie skanu zawartej umowy na adres:
umowy@odpady.lubin.pl
nie później niż do 14 kwietnia 2021r.
W ten sam sposób należy przekazywać informacje o rozwiązaniu/wygaśnięciu takiej umowy lub zawarciu nowej.
Obowiązek przechowywania dowodów zawarcia umowy na odbiór odpadów i opłacania usług odbierania odpadów oraz okazywanie ich na żądanie organów gminy.
Obowiązek przestrzegania Regulaminu i ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach m.in.:
wyposażenie nieruchomości w pojemniki, przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych;
zbieranie w sposób selektywny powstałych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych (5 frakcji: zmieszane, szkło, papier, tworzywa i bioodpady);
zawarcie umowy na odbiór odpadów z częstotliwością:
• odpady metali, odpady tworzyw sztucznych, odpady opakowaniowe wielomateriałowe - nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie;
• odpady z papieru - nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie;
• odpady ze szkła - nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie;
• bioodpady - nie rzadziej niż raz w tygodniu;
• niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - nie rzadziej niż raz w tygodniu.
utrzymanie pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym (m.in. okresowe mycie i dezynfekcja pojemników, nie rzadziej niż raz na kwartał).