Właściciele nieruchomości muszą pamiętać, że selektywną zbiórkę odpadów komunalnych należy prowadzić systematycznie i zgodnie z zasadami wskazanymi w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Lubin.
Selektywna zbiórka polega na segregowaniu wytworzonych przez siebie odpadów komunalnych na poszczególne rodzaje i przekazywanie ich odbiorcy.
I. Zgodnie z Uchwałą Rady Miejskiej w Lubinie nr XVI/111/20 z dnia 19 maja 2020 r., w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Lubin selektywnemu zbieraniu i odbieraniu odpadów komunalnych z nieruchomości podlegają następujące frakcje (rodzaje) odpadów komunalnych:
Wytworzone na terenie nieruchomości zmieszane odpady komunalne należy gromadzić w przeznaczonych do tego celu czarnych pojemnikach.
W selektywnej zbiórce odpadów ważne jest, by posegregowane odpady wrzucić do pojemników lub worków, oznaczonych według następującej kolorystyki: niebieski, żółty, brązowy, czarny, zielony.
O tym co wolno, a czego nie wolno wrzucać do poszczególnych kolorów pojemników można przeczytać poniżej:
II. Zgodnie z Uchwałą Rady Miejskiej w Lubinie nr XXXV/262/22 z dnia 31 maja 2022 r., w sprawie usług świadczonych w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciel nieruchomości może oddać do PSZOK następujące frakcje (rodzaje) odpadów komunalnych:
Każdy właściciel nieruchomości z terenu Gminy Miejskiej Lubin może - bez dodatkowych kosztów, korzystać z PSZOK zgodnie z regulaminem i harmonogramem pracy dostępnym w zakładce SEGEREGACJA ODPADÓW/PSZOK.